Internetové stránky Martina Janaty

Kamarádi, přátelé, návštěvníci mých stránek. Rozhodl jsem se, že od letošního roku budu akce, které zažíváme společně nebo i takové, kde jsem jen s rodinou, trochu víc komentovat, aby nezůstalo jen u fotografií bez ladu a skladu. Nejsem žádný internetový odborník, tak omluvte podobu stránek. Na téhle úvodní budu řadit odkazy pěkně podle toho, jak budu jednotlivé články přidávat...

MENU SKRYJ * MENU ODKRYJ

ANTIPRČICE 2020

Milí kamarádi,díky coronaviru a díky vládě České republiky se letošní ročník Antiprčic nekoná. Čest jejich památce. Nashledanou v lepších časech....

Lyžujeme na Kaprunu (16.-19- ledna 2020)
Lyžování v Alpách, to jsou skvělé služby, široké sjezdovky a lanovky bez front. Jen je trochu dál než do Špindlerova Mlýna ...

Jak vidím město z balkonu svého bytu
Na město se z balkonu svého domu dívám už 34 let... Mní se město, mení se roční a denní doba. Několika snímky z balkonu zahajuji rok 2020.

Nové Město nad Metují a Ratibořice
Na sklonku podzimu jsme se vyadli do Nového Města nad metují a prosluněného Babiččina údolí...

Pálava 2019
Pálava a Pavlo v létě a na podzim v burčákovém čase. Sklizeň kombajnem, hrozny, sklepy....

Slovinsko Therme 3000 (11. - 15.10.2019)
V největším lázeňském koplexu Slovinska -Terme 3000 Moravske Toplice. Návštěva továrny na čokoládu. Maribor a nejstarší plodící keř vinné révy na světě.

Houby na Rokycansku (srpen 2019)
Letos houby opravdu rostly a byla to radost....

Příhrazské skály (11.8.2019)
Méně známé, ale o to krásnější sklaní město. Okružní cesta od restaurace Krásný vyhlídka k restauraci Krásná vyhlídka....

Mlýn Dobronice (27.7.-3.8.2019)
Nádherný nově zrekonstruovaný mlýn na břehu řeky Lužnice v její nejmalebnější části.
Řeky, hrad, rybaření, prostě prázdniny...

Turecko, komplex Aquasis (3.-13.7.2019)
Pětihvězdičkový hotelový komplex Aquasis u tureckého města Didim. Bazény, tobogány, moře. Krásné letní dovolená.

Dvůr Hamr (14.-16.6.2019)
Ubytovní na farmě Dvůr Hamr jen kousek od hráze rybníka Rožmberk. Pěkné ubytování uprostřed jihočeské přírody.

Lodí na Slapy (1.6.2019)
Lodí z Rašínova nábřeží pod přehradbí hráz Slapské přehrady. Celodenní výlet přes Davli, a Štěchovice nádhernou povltavskou krajinou.

Antiprčice 2019 (18.-19.5.2019)
Z Teplic nad Metují na zříceninu hradu Skála a na zámeček Bischofstein. Přes rozhlednu Čáp do Teplického skalního města. Ubytování v penzionu Kamínek. Následující dne z Teplic na Ostaš a odtud do České Kamenice.

Itálie - provincie Lazio (3.- 8. 5. 2019)
Putujeme po provincii Lazio. Bolsena a sopečné jezero, kostel s. Kristýny s katakombami. Viterbo,
Montefiascone, Zahrada monster, katedrála v Orvietu, studna sv. Patrika. Umírající město Civita...

Třeboňsko (26.-28.4.2019)
Veselí nad Lužnicí, soutok Lužnice a Nežárky. Třeboň a rybníky Rožmberk a Svět. Soběslav, Chýnovské jeskyně a Vlašim

Velikonoce na Pálavě (18.-22.4.2019)
Pavlov, Pálava, Dívčí hrady, Děvín. Pavlovský košt vín a jarmark na návsi.

Technické muzeum (14.4.2019)
Po letech v Národním technickém muzeu. Dopravní hala, čočky profesora Wichterleho, televizní studio i unikáty našich domácností...

Česká Třebová. Litomyšl a Kunětická Hora (31.3.2019)
Česká Třebová a rotunda svaté Kateřiny. Litomyšl - zámek, náměstí, Smetanův dům, pedagogická škola. Hrad Kunětrická hora.

Tvrz Orlice
(29.-31.3.2019)
Víkendový pobyt na renesanční tvrzi a také kostel Nanebevzetí Panny Marie, zámek Letohrad, zámecký park, náměstí a morový sloup.

Na Karlštejně (17.3.2019)
Jeden z nejznámějších českých hradů. Tři hradní okruhy, kaple sv. Kříže.
Resraurace "U Adama", keramika u základní školy....

Na zámku Zbiroh (15.-17.3.2019)
Zámek tří císařů Zbiroh. Zámecká krčma "U Rudolfovy kratochvíle".

Na zámku v Loučeni (8.-10.3.2019)
Zámek Loučeň s anglickým parkem a jedenácti labyrinty. Ubytování v zámeckém hotelu, prohlídka zámku i parku...

Lyžujeme v Rokytnici (18.-20.1.2019 a 8.-10.2.2019)
Je to výhoda mít bratříka v Rokytnici a je to výhoda, když jeho hájovna stojí hned u sjezdovky. A my se proháníme nejen na sjezdovce u hájovny, ale taky na Studenově. Prima poježdění bez front, které jsou na Lysé hoře.

Pražské střípky (12.ledna 2019)
Jednu krásnou lednovou sobotu jsme vyjeli do hlavního města. Vůbec nic tady nepotřebujeme, jdeme se jen tak toulat. Hradčany, Nerudovka, Karlův most, Václavák...

Masopusty v Horním Bezděkově
Několik fotek z masopustů v Horním Bezděkově. masopusty jsou tady tradicí, do které se zapojuje většina obce. Fotím tady už několik let a tady jsou některé moje postřehy...

Antiprčice 2018
Riegrova stezka ze Semil do Spálova, Bozkovské jeskyně a noc v hotelu Kafka v Malé Skále. V neděli prohlídka skalních bludišť Chléviště a Kalich. Otřesná zkušenost z restaurace na Spálově, skvělá naopak z Bozkovské roubenky.

Antiprčice 2017
Nejdřív zámek Staré Hrady a prohlídka cyklistického muzea. Pak cesta do Toulovcových Maštalí a prohlídka skalního labyrintu. Strastiplná cesta do hotel Zderaz, dva náročný výstupy. V neděli cesta romantickým Šilinkovým dolem na zastávku do Předhradí.

Antiprčice 2016
Náchodský zámek a výstup na Jiráskovu chatu, kde spíme. V neděli cesta do Pekla a podél řeky Metuje až do Nového Města. Prohlídka zámku.

Antiprčice 2015
Z České Lípy Bezděz. Začínáme ne Skautské skále a přes Peklo jdeme na Karbu a do Zahrádek. Po obědě putujeme do Starých Splavů, kde spíme v kempu. V neděli výstup na Bezděz a Šantán U Houbaře.

Antiprčice 2014
Znovu Hruboskalsko. Tentokrát cesta z Rovenska přes Borecké skály na zámek Hrubá Skála. Noc v kempu v Sedmihorkách a v neděli Hruboskalské skalní město, Kopicův statek, Valdštejn a Hlavatice.

Antiprčice 2013
Světlá nad Sázavou a výstup na hrad Lipnici. Cesta do Mrzkovic, nádherný most přes Sázavu. Podél řeky jdeme na Stvořidla a tady spíme. V neděli Foglarova Sluneční zátoka a Ledeč, odkud jedeme domů.

Antiprčice 2012
Jubilejní desátý ročník. Putujeme z Ktové na Trosky a odtud přes rybník Doly do Mladějova. Spíme v Prachově v Turistické chatě. V neděli prohlídka Prachovských skal a cesta na vlak do Jinolic. Máme stejná oranžová trika.

Antiprčice 2011
Podruhé v Českém Švýcarsku a podruhé cesta lodí z Děčína do Hřenska. Výstup na Pravčickou bránu a Sokolí hnízdo. Ubytování v hotelu Hubert. V neděli cesta zpět do Hřenska. Poprvé jsou s námi Klempířovi, od tohoto ročníku stálí členové našich výprav.

Antiprčice 2010
České Švýcarsko. Z Děčína do Hřenska jedeme lodí, odtud šlapeme k Edmuntově přístavišti a plavíme se po Kamenici. Výstup na Meznou a návštěva Dolského mlýna. Noc v kempu Mezní Louka a příšerná zima. Gabrielinou stezkou zpět do Hřenska.

Antiprčice 2009
Podruhé jedeme do kempu Bučnice. V sobotu prohlídka Adršpachu a v neděli výstup přes Kraví horu na Bischofstein.

Antiprčice 2008
Jedeme do Teplických a Adršpašských skal. Letos poprvé jedeme na dva dny. Spíme v kempu Bučnice. Divoké Teplické skály se nám moc líbí, nevynecháme ani hrad Střmen. Večer mámě táborák a zcela otřesné buřty. V neděli prší a nedá se jít nikam. Kytary a fernet to jistí...

Antiprčice 2007
Jedeme vlakem do Turnova a odtud stoupáme na rozhlednu Hlavatice. Prohlídka hradu Valdštejn a návštěva skalních reliéfů pod Kopicovým statkem. Hruboskalské sklaní město a zámek Hrubá Skála.

Antiprčice 2006
Cesta z Jičína přes Holín do Prachovských skal a dále přes hrad Pařez do Mladějova v Čechách. V Jičíně jsou právě slavnosti - zbrojnoši, krojované dáma, hrnčířské stánky.

Antiprčice 2005
Z Turnova na Dlaskův statek a jeho zevrubná prohlídka. Výstup na hrad Frýdštejn a cesta po Vranovském hřebeni na Pantheon a Malou Skálu.

Antiprčice 2004
Výlet do Sobotky a na Lamprecht, cesta přes Vestec údolím Plakánku na hrad Kost a přes Drábské světničky do Březiny.

Antiprčice 2003
První z ročních putování ve stejnou dobu jako Praha-Prčice, ale někam jinam. Tentokrát do Kopidlna, Libáně. Starých Hradů, Kozodírek a Dětenic. Posezení ve středověké krčmě...